Tworzenie backlinków

z kategorii "Optymalizacja przeglądarek internetowych"
Poziomy trudności Początkujący

Backlinks aufbauen Linki prowadzące do twojej strony internetowej (nazywane „Backlinkami“) są głównym czynnikiem wpływającym na ranking wyszukiwarek takich jak Google. Dlatego ważne jest aby mieć jak najwięcej backlinków. W tym artykule przedstawimy sposoby jak zamieszczać linki prowadzące do twojej strony internetowej

Zapytaj znajomych

Czy ktoś z twoich znajomych prowadzi stronę internetową? Poproś go aby umieścił u siebie link do twojej strony.

Strony stowarzyszeń, katalogi firm i spis linków

Dla prawie każdej branży istnieją stowarzyszenia, katalogi lub spisy linków, w których są listy z należącymi do danej branży stronami/firmami. Na stronach znajduje się zazwyczaj formularz lub adres e-mailowych na który można wysyłać propozycje zamieszczenia dodatkowych linków.

Analiza konkurencji

Dowiedz się które strony internetowe wyszukiwane po „twoim“ słowie kluczu są pozycjonowane najwyżej w wyszukiwarkach. Istnieje wiele narzędzi dzięki którym możesz dowiedzieć się na jakich stronach jest zamieszczony backlink do konkurencyjnej strony.

Wyświetl te linki i spróbuj się dowiedzieć w jaki sposób konkurencja zamieściła swoje backlinki na danej stronie internetowej. Często wystarczy krótki i przyjazny mail do właściciela strony aby zamieścił backlink do twojej witryny.

Jednym z wielu narzędzi wykazującym backlinki dowolnej domeny jest majesticseo.com. Wystarczy wpisać w polu wyszukiwania adres domeny i można uzyskać ogólne informacje o stronie internetowej. Pod „Backlinki” można zobaczyć klika stron na których został zamieszczony link do wyszukiwanej strony. Aby zobaczyć wszystkie strony należy założyć bezpłatne konto na majesticseo.com.

Wymiana linków

Wymiana linków pomiędzy stronami ma wpływ na pozycje w wyszukiwarce, jednak nie jest on aż tak znaczący jak w przypadku gdy linkowanie jest jednostronne.

Kiedy strona A zawiera link do strony B, a strona B z powrotem do strony A, z punktu widzenia Google jest to mniej obiektywne niż gdy linkowanie przebiega tylko w jednym kierunku. Ten typ łączenia linków (A do B i B do A) jest znany jako wzajemna wymiana linków

Wielu operatorów witryn internetowych obchodzi ten problem zakładając więcej stron i tworząc linki między nimi. Jeśli np. założyłeś już strony A i B możesz zaproponować administratorowi witryn C i D zlinkowanie twojej strony A do jego C , a jego strony D do twojej B ten rodzaj wymiany jest znany jako nie-wzajemne linkowanie.

Ale uwaga: przeglądarka Google jest dość inteligentna. Większość nie-wzajemnych linkowań Google może przejrzeć za pomocą kilku technik. Strony A i B mogą mieć tego samego administratora, ponadto adresy IP danych stron mogą wyglądać tak samo, a przynajmniej być podobne. Jeśli strony internetowe mają backlinki których adresy IP są podobne do siebie, może to wyglądać podejrzanie.

Google może ewentualnie rozpoznać strony po ich danych kontaktowych albo sprawdzić w bazie Whois kto jest właścicielem domeny. Dzięki temu jest to dosyć jasne, że została dokonana wzajemna wymiana linków.

Prasa / strony informacyjne

Nie dla każdej strony internetowej „prasa” jest odpowiednim sposobem budowania backlinków. Kiedy np. prowadzisz stronę o swoim chomiku Maxie, nie licz, że jakiś światowy magazyn o tym wspomni, no chyba że Max jest utalentowanym pianistą albo magikiem.

Dla małych firm, które fizycznie prowadzą sklep, przyjazny e-mail do lokalnego edytora może być opłacalny. Linki z witryn informacyjnych, także lokalnych są stosunkowo wartościowe, ponieważ te witryny często zamieszczają backlinki do wielu innych stron internetowych.

Kupowanie linków

Wiele portali oferują użytkownikom zamieszczenie ich linków za zapłatą. Jednak należy tutaj uważać, ponieważ Google w wskazówki dla webmasterówzabrania takiego działania

Rzeczywistość pokazuje jednak, że wielu właścicieli witryn skorzystało z tego sposobu budowania backlinków i udało im się to zrobić "bez szwanku". Ponadto należy być ostrożnym, ponieważ jest wiele czarnych owiec, szczególnie w tematyce SEO (Search Engine Optimizer), które sprzedają backlinki o złej jakości i wartości. Ostatnio dużo dobrego się mówi o portalach rankseller.com albo o teliad.pl.


Powrót do spisu